Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 11 februari 2010

Vad ska jag ta mig till??

Det kan inte vara normalt att gå upp så snabbt i vikt som jag gör..... Kan inte förstå hur det går till...... Suck, vad ska man ta sig till när inte motivationen finns, men man mår ändå så dåligt över hur man ser ut....?? Frustrerande. Jag har kört viktväktarna, viktklubb, Gi och LCHF, och andra metoder. Allt fungerar ju, men när jag har gått ner några kg så finns inte motivationen kvar. Och då kan jag gå upp dubbelt så mycket som jag gått ner. Vad sjutton ska jag göra??? Lägga in mig på en klinik?? ;-) Det är fruktansvärt jobbigt att bara se hur kilonen ökar och ökar och veta att det ändå inte finns någon annan än jag själv som kan göra något åt eländet... Usch vad tråkigt, man blir ju deprimerad. Jag måste göra något drastiskt. Och det NU. Innan man får en massa sjukdomar på köpet.
Nåja, jag hoppas motivationen infinner sig snarast. Jag har sån fruktansvärt dålig karaktär.
Jaja, förutom det eländet så är vi på bättringsvägen idag. Thea verkar mycket piggare och har ingen feber för tillfället, och själv känner jag mig också bättre, har just vikt ett berg med ren tvätt...
Idag kommer det nån gubbe hit och ska mäta ventilationen i huset, vi tycker det är sån dålig luft här... Känns som att det kommer att bli ett dyrt kalas. Inte kul alls.
Vad jag låter munter idag va....? Känner mig lite nere så där som man gör ibland.... Men för att berätta nåt roligt så chattade jag med syster Madde som är i Malaysia igår. Det är ju helt otroligt att jag kan sitta här och hon där och vi kan "prata" som om vi satt jättenära varandra.... De hade 32 grader varmt och helt fantastiskt underbart.... Liiite avis blir jag allt, skulle inte sitta fel med lite sol... men här vräker snön ner som vanligt. Blir kul när de kommer hem så man kan prata mer i telefon och höra om allt....
Nej, nu ska jag rycka upp mig och göra nåt vettigt.... inte hänga läpp nåt mer idag....=)

Inga kommentarer: