Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 17 februari 2010

Ett ont huvud och ett ont mammahjärta

Theas huvudvärk blev bara värre o värre under gårdagen. Det slutade med att vi fick en tid på jouren i går kväll hos en doktor. Han gjorde en vanlig undersökning utan att hitta nåt konstigt, förutom en liten "rodnad" i ena örat. Han skrev en akut remiss till Sundsvall för vidare koll. Vi fick då komma in snabbt och hon blev ytterligare undersökt av en riktig barnläkare. Han undersökte, förutom det vanliga, även om det kunde vara något neuvrotiskt och annat, han kollade balans och om det kunde vara migrän. Men samma sak här, han hittade bara "rodnaden" i högra örat, så hans teori är att smärtan kommer från örat eller bihålorna, att det blir tryck som ger smärta i huvudet. Han trodde inte att det var migrän, men uteslöt det inte helt och hållet heller.
Vi fick åka hem och kom hem vid kl tolv i natt, då somnade hon och sov som en liten gris till halv tio i morse. Då vaknade hon upp och var som en ny människa, pigg och glad och utan huvudvärk!!! Så har det hållit i sig under dagen, men hon är väldigt ljudkänslig, hon tycker att jag pratar högt och att jag lever om vad jag än gör, inte likt henne! Så nåt tok med örat är det ju. Jag hoppas innerligt att det har vänt nu, att hon inte får mer huvudvärk... usch, jag blev riktigt rädd ett tag. Jag är alltid den starka av mig och Patric när det gäller sjukdomar, jag blir sällan orolig och tycker det mesta är normalt bland små barn, men detta var nåt nytt för mig och jag blev faktiskt rädd. Inte alls kul. Såg framför mig värsta tänkbara...usch. Mitt mammahjärta blödde.
Idag är jag hemma och vabbar, i morgon är det Patric. Om det inte kommer tillbaka kan hon få gå en kort stund på fredag. Skönt att jag finns i samma hus...
Nu är det dags att ta itu med diskberget, nån har varit här och belamrat bänken igen....morr.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: