Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 6 februari 2010

Nygamla bekantskaper

Har börjat prata med en nygammal bekant på facebook. Är ditbjuden på hembakad semla i morgon. Vad trevligt!!! Jag gillar verkligen facebook för att man får kontakt med så många människor som man kanske inte skulle haft kontakt med annars. Roligt! Igår hade vi den efterlängtade Sländan-träffen hemma hos Maria. Herregud vad hon hade slagit på stort! Hon bjöd på klyftpotatis, potatisgratäng, kyckling, fläskfilé, tzatziki, kantarellstuvning, sallad, bröd, ost o kex, äppelpaj med vaniljsås och godis....och rödvin.....oj oj oj, vad vi åt och pratade....och skrattade så klart, som man alltid gör i det glada sällskapet. Det var SÅ trevligt, verkligen.... stannade ganska länge innan jag, Eva-Lill och Sofia gjorde sällskap promenerandes hem. Vet inte vad klockan var, halv ett kanske? Vi hade såå roligt, pratade gamla minnen och surrade även om våra nya ställen. Vi pratade om att det vore roligt att dra ihop en träff med föräldrar och barn som var med när vi stängde. Skulle vara kul om det gick att genomföra här fram i vår... men än så länge är det bara en tanke. Idag kom Sofia hit med hennes dotter Linnea. Linnea och Thea fann varandra nämligen på förskolan igår och kom på att de ville leka hemma, så det ordnade vi... De kom hit o fikade på förmiddagen, tjejerna lekte en stund. När de gått hem åkte Patric, jag och Thea till Jysk. Vi har varit i behov av att köpa nya kuddar till vår säng hur länge som helst, man får nackproblem av våra platta gamla Ikea-kuddar... Vi hittade jättesköna som det dessutom var extrapris på sista dagen idag, så vi slog till! I natt kommer jag sova som en liten julgris. =) Jättesköna kändes dom! I kväll är det melodifestivalen, första deltävlingen. Alltid lika kul även fast man oftast sitter och gnäller över hur dåliga alla låtar är.... Nu tror jag bestämt att det är dags att gå ut och hämta ved, börjar frysa.... Pappan i familjen har lovat lilla dottern att grilla marsmallows i kaminen....(!) Då krävs det ju en eld..... Ha en superskön lördagskväll..... det ska jag ha..... och sen ska jag ha en lika skön natt på min nya kudde! =)

Inga kommentarer: