Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 13 juli 2014

Lyckad överraskning

Redan förra sommaren pratade jag och mina syskon om att vi skulle vilja ge pappa en flygtur. För det första har han aldrig åkt flygplan i hela sitt liv och för det andra har han pratat om att han skulle vilja se gården ovanifrån. Och nu har han fyllt 65! Hur som helst är det lite svårt att styra upp då vi är så många det ska passa ihop för. Hur som helst ringde brorsan här om dagen och tyckte vi skulle göra det på lördag (3dagar senare!). Hm...jag trodde aldrig det skulle gå att få till med sån kort varsel, men det gjorde det! Camilla kunde tyvärr inte följa, men alla vi andra. Maddes sambo Mathias som är den som har flygcert hyrde planet och precis allt har klaffat! Jag, Magnus o Linda åkte till Madde igår. Lillebror Mathias och pappas fru Marie fick haffa pappa och säga att de skulle ut på nåt hemligt. När de kom till Sveg blev han jätteförvånad över att vi var där allihopa! Först sa vi att vi bara tyckte det skulle vara kul att ses och att vi därför ordnat denna träff. Vi satt i solen hos Madde och drack lite goda drinkar och hade det mysigt. Efter ett tag sa vi att vi ville bjuda på mat också så då for vi iväg på en pizzeria och käkade på uteserveringen. Gott och trevligt! Planet var bokat till halv åtta och då förberedde vi honom med att säga att han måsta gå och kissa! :-)
Han verkade inte fatta något ändå...inte förrän vi svängde in mot flygplatsen! Väl där berättade vi vad som väntade och han blev jätteglad.
Han och Marie firade dessutom silverbröllop på hans 65-årsdag så hon blev också överraskad då även hon fick åka med i planet!
De var såå nöjda och glada efteråt och tyckte att det var jättekul och härligt! Det blev verkligen uppskattat! Och det tyckte vi allihopa! Sån himla härlig kväll! Det är så sällan vi träffas så där så det var så klart roligast av allt! Till och med Mathias lilla Ella, världens sötaste brorsdotter var ju med och förgyllde kvällen.
Verkligen en superkväll! 


Magnus, Mathias och pappa

Lite pirrigt att flyga första gången?

Flygplanet

Marie och pappa innan start

Min galna brorsa Magnus i bakluckan på bilen....Vi blev inte förvånade...

Sötaste Ella och jag

Jätteglad!!!

Hela gänget på pizzerian innan flygningen!

6 kommentarer:

Christina sa...

Vad kul att det blev så lyckat!

Cattis sa...

Ja verkligen! :-)

Fangoria sa...

Vilken härlig överraskning, och din pappa ser verkligen helt överlycklig ut! =D

Fangoria sa...

Vilken härlig överraskning, och din pappa ser verkligen helt överlycklig ut! =D

Fangoria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Cattis sa...

Ja det var superlyckat! :-)