Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 16 juli 2014

En ganska vanlig onsdag...

Idag har det verkligen hällregnat ute till och från. Jag råkade ha altandörren öppen och jag kan säga att jag hade en mindre sjö på vardagsrumsparketten, plus att jag kunde vrida ur nedre delen av gardinerna! Jösses vilket skyfall!
Igår när jag gick ut för att hämta posten hoppade det fram en skabb-räv under grannbron. Huga så hemsk den såg ut stackarn! Pratade med mamma som sa att man kunde ringa kommunen och det gjorde jag på studs. Mannen jag fick prata med skulle komma omedelbart och titta efter räven för att avliva den. Vet inte hur det gick men jag hoppas att han hittade den så den slapp lida mer...
Det känns som att jag är borta mer än jag är hemma den här sommaren. Åker till Sveg igen förmodligen i morgon bitti och stannar över helgen. Har sålt min stadsfest-biljett på facebook som jag vann då jag inte alls har någon lust med stadsfest i år. Det är alltid kallt och regnar så om jag håller mig där ifrån i år så kanske det blir fint?!? ;-)
Idag har jag tillbringat regn-dagen med att tvätta, tvätta och tvätta. Det behövdes kan jag säga. Skulle inte heller skada med en städning, men nej, jag skiter helt enkelt i det. Det får se ut bäst det vill, jag ska ju göra saker jag tycker är roligt, det har ju både doktorn och psykologen sagt. Därför väljer jag att åka bort i stället för att städa. Är jag inte klok så säg?
Det tycker jag i alla fall! =D

Inga kommentarer: