Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 14 april 2015

Två dagar kvar...

Dagarna går så fort och helt plötsligt har jag bara två arbetsdagar kvar på sfi... Var till Folkuniversitetet en sväng idag och då fick jag en alldeles ny egen arbetsdator- direkt från kartongen! Jag fick ta hem den på direkten, så jag premiärtestar den just nu!=) Jag får verkligen en positiv känsla när jag är där. All personal verkar så glada och tillmötesgående. Känns bra! Ser fram emot fredag!
Men först ska jag ju ha sorgedagen med nuvarande elever på torsdag...=(
Ute har det blåst storm-vindar i hur många dagar som helst, börjar bli riktigt less på det, nu vill jag ha värme! I morgon ska jag till okq8 och byta till sommardäck på bilen. (Så i morgon kväll kan vi väl vänta snöstorm!)
Igår kväll var jag till gammeljobbet på Gånsvik en sväng. Chefen hade fyllt 50 och blev firad. Kul att träffa alla, och samtidigt lite vemodigt när jag gick för då lämnade jag in min nyckel och tog med mig mina saker hem. Nu har jag liksom slutat på riktigt.
Och på torsdag som sagt blir det ju först avslut med eleverna på sfi och sen ska hela arbetslaget ut och äta för att jag slutar. Det blir trevligt- och lite sorgligt det med. Det är lite jobbigt med avsked av olika slag och nu blir det många på samma gång.
Jonathan fick förresten veta häromdagen att han har fått sommarjobb i kommunen. Han ska vara på Brännaskolan och utföra lite "vaktmästaruppgifter", typ flytta möbler och sånt. Han ska jobba i tre veckor, spännande! Hans kommentar var: "Nu måste jag ju träna på att dricka kaffe innan jag börjar, för det gör ju alla vaktmästare!" =) Haha, vilken bild!
Nä, nu ska jag gå ut i förrådet och leta fram sommardäcken och baxa in dom i bilen så jag är redo i morgon.

Inga kommentarer: