Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 1 januari 2015

Välkommen 2015

Klockan är 02.23 den första januari 2015 när jag påbörjar detta inlägg. Har lagt mig och ska sova efter en perfekt nyårsafton. Brorsan, Linda och Ludwig kom upp. Erik firade med oss, och tre kompisar till honom. Micke känner jag sen tidigare, men inte Andres och Jenny. Trevligt. Pontus käkade också med oss, Jontas kompis...så vi blev 12 pers till middagen! Klassisk meny... Potatisgratäng, oxfile och rödvinssås. Gick hem hos alla, och Pannacotta till efterrätt. Funkar alltid. En trevlig och lagom kväll. Glada miner, nöjda barn, god mat och mycket skratt. En härlig blandning av människor, släkt, barn, vänner, nya bekantskaper och ett gammel-ex...:-) 
Ligger och funderar och summerar 2014 i mitt huvud. Ett år då det hänt mycket. Mest inombords. Många och viktiga tankar. Självutveckling, kallas det så? Jag känner mig ändå nöjd med 2014 även om det inneburit många tårar och in och ut-vändning på mig själv. Vem är jag och vad vill jag med mitt liv? Har fortfarande inga klara svar men jag har i alla fall kommit en bit på vägen och börjat på ett nytt jobb, trots att jag inte vet vart det leder mig. Jag har kastat mig ut i ovissheten trots att jag är livrädd för vart jag kommer att hamna? Någonting har hänt i hjärnkontoret trots att en längre sjukskrivning krävdes. Jag känner mig nöjd, och jag tror och hoppas att det kommer hända ännu mer 2015. Jag har lärt mig en massa saker på vägen också. Något jag verkligen fått öva på och som jag behöver träna ännu mer på är att våga be människor om hjälp när jag behöver. Jag har ju fantastiska människor i min närhet som finns där när jag behöver. 
God fortsättning på det nya året alla fina vänner!


Inga kommentarer: