Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 26 januari 2015

VAB och råttbesök

Klev upp som vanligt i morse och gjorde mig i ordning innan jag väckte Thea. Hon kände sig hängig och hade jätteont i halsen så det fick bli en vab-dag. På em kom även febern smygandes, tråkigt! Men nu har hon nyss åkt till P så i morgon blir det jobb som vanligt igen för min del. När jag öppnade dörrarna under diskbänken i morse möttes jag av en nindre trevlig syn, en äcklig råtta satt på kanten av sophinken och stirrade på mig!!! Reflexmässigt drämde jag igen dörren igen så den försvann så klart igen, men sen ringde jag hyresvärden. Vaktmästaren kom hit och tyckte att det var bättre att vi ställde ut råttgift än fällor. Dessvärre var det nån annan gubbe som hade hand om det så det blev ingenting idag, men jag hoppas att det blir i morgon! Känns ju inte såå kul med råttor i köket! Usch!!! 

2 kommentarer: