Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 1 januari 2015

Eldsvåda i ugnen!

Ja det var ju en nyårsafton att minnas på många sätt! Glömde berätta att det började brinna i ugnen! Grabbarna åkte iväg för att hämta hit Micke. Gratängerna stod i ugnen och vi tjejer satt i vardagsrummet och pratade. Helt plötsligt fick jag bara en känsla av att jag skulle gå in och "titta till" gratängerna trots att jag visste att det var lång tid kvar  på dom. När jag kom in i köket var det fullt av rök och jag ropade på Linda. När hon kom in slog lågor upp inne i ugnen, det började brinna på riktigt! Jag blev paralyserad, handlingsförlamad och började nästan grina! Precis så som man önskar att man INTE reagerar när nåt händer! Jag bara skakade och stod och tittade på Linda som tack o lov var mer handlingskraftig och fick ut gratängerna och kvävde elden med pannlapparna! Fy 17 vad otäckt det var! Det låg folie längst ner i ugnen och förmodligen var det väl nåt fett eller nåt på det som började brinna... Huuuua. Men det gick ju bra och sen kunde vi göra maten färdig som vanligt, men ja...det var ju en annorlunda upplevelse! Tur att jag inte var ensam hemma...

Inga kommentarer: