Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 26 augusti 2013

I väntan på Idol

Sitter och väntar på att klockan ska bli åtta så Idol börjar, det är kul att kolla på alla tokiga auditions! Idag blev det terminens första vab-dag. Thea klagade redan igår kväll över att hon hade så ont i halsen. Hon fick en halstablett och somnade sen. Det första hon sa i morse var också att hon hade så ont i halsen. Optimistiska jag hade ju redan klivit upp, duschat och gjort mig i ordning för att gå till jobbet. Jag föreslog honungste, och att gå till skolan, men ringa om det inte blev bättre.... Hon försökte få i sig någon klunk, och en liten tugga på mackan, och sen började hon storgrina vid köksbordet! "Det gör så oooooont, jag kan ju inte ens svälja!" Då kände jag att jag fick så lov att stanna hemma med lillgumman och ringde jobbet....=(
Dess bättre är att det faktiskt blev bättre sen inpå dagen. Åkte och köpte isglass som hon fick äta och sen tyckte hon det kändes mycket bättre. Nu har hon åkt till Patric och jag hoppas att det inte blir nåt mer än "morgon och kvällshalsont", det är tillräckligt. Vill inte ha en repris av den förra "sjukstugeterminen".
Har väl inte gjort så mycket idag direkt. I morgon är det åter till arbetet i alla fall. Efter jobbet ska jag till frissan, välbehövligt och skönt ska det bli!

Inga kommentarer: