Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 6 augusti 2013

Strålande tisdag

Ännu en fin dag, ljuvliga underbara sommar, kan inte säga det nog många gånger! Öppnade på jobbet och hade därmed kortdag. Gick sedan till Ann på en kopp kaffe och surr i var sin solstol. Lånade en bok av henne, hoppas den är bra, har varit lässugen ett tag!
Till middag blev det klassiska "Sambalkotletter" och en egenpåhittad simpel Blomkålsgratäng som blev god. Kokade små blomkålsbuketter och lade i en form. Vispade ihop en ask creme bonjour vitlök med lite grädde, riven ost och kryddor och klickade över blomkålen. In i ugn, och vips färdigt! Blev riktigt gott. Till o med barnen tyckte det (fast de hade pasta till), och Edvins kompis som var middagsgäst bad till och med om att få mer av blomkålsgratängen! Kul! 



2 kommentarer:

Fangoria sa...

Ser gott ut! Boken är bra, speciellt om man gillar Liza Marklund!

Catarina sa...

Låter bra, ska börja läsa nån dag!