Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 15 augusti 2013

Lchf-pancakes i min rosa stekpanna...

Pratade med Jenny igår och hon tipsade mig om enkla Lchf-pannkakor. Jag är ju urdålig på att steka pannkaka, men har fått tips av Lottis att det är enklare i teflonpanna... Nu har jag ju ingen "riktig" teflonpanna, men jag har min fina lilla rosa minipanna som jag fått av mamsen. Det funkade riktigt bra och de blev grymt goda! Smakade verkligen som riktiga pannkakor! Dessutom gillar jag skarpt recept som är så enkla att göra. Det här receptet blev tre portioner.

3dl grädde
3 ägg
1-1,5 msk fiberhusk

Vispa ihop och stek! Serverade med hallongrädde. Mums!


2 kommentarer:

Lottis sa...

Haha, jag gjorde spenatplättar igår o stekte i olja, allt enligt GI. Jisses va de fastnade i pannan, trots teflon! :-P

Catarina sa...

Måste vara spenatens fel...för nyttig! ;-)