Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 15 november 2016

Is och slask och hopp om jobb!

Skitväder! 
I fredags blev det utgång och det var kul med bra musik från den gamla goda tiden. Nu är det redan tisdag och arbetsveckan är i full gång. Igår ringde min granne och tipsade mig om ett för mig väldigt otippat/annorlunda jobb som han ansåg skulle passa mig så nu har jag sökt och väntar hoppfullt. Riktigt spännande känns det- med risk att jag kommer bli besviken när jag inte får det. Men jag måste leva på hoppet så klart. Skänker en tanke av enorm tacksamhet till min fantastiske granne som ändå tänkte på mig- oavsett vart det leder. Omtänksamt. 
Hur bra jag än trivs på mitt nuvarande jobb och hur sorgligt det än är så vet jag ju att min situation där inte går att rädda, så nu känner jag mig redo att gå vidare till nya äventyr. Jag bara väntar, det kommer nog snart något! :-)
(Japp, just idag känner jag mig positiv i denna känslomässiga berg och dalbana!)


2 kommentarer:

Anneli sa...

Låter spännande!! Håller tummarna!! :)

Catarina sa...

Tack! 💜