Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 18 november 2016

Intervjuer...

En period cirkulerade en intervju på facebook där föräldrar intervjuade sina barn. Jag var bara tvungen att göra denna intervju med mina tre barn, givetvis vid olika tillfällen.... Det var en väldigt rolig grej måste jag säga, med brutalt ärliga svar som jag bjuder på! ;-)
Rörd blev jag också över vissa svar...Kopierar alla tre intervjuerna här nedan:

Fråga ditt barn och skriv exakt så som dom svarar. 

Thea 11 år


1. Vad brukar jag alltid säga till dig?

  • Att du älskar mig


2. Vad gör mig lycklig?

  • Din familj- alltså dina barn.


3. Vad gör mig ledsen?

  • När vi är ledsen


4. Hur får jag dig att skratta?

  • När du gör roliga saker, tex galopperar så här (visar snygga skutt!) 


5. Hur var jag som barn?

  • Jag tror att du var lydig, hjälpsam och snäll.


6. Hur gammal är jag?

  • 40


7. Hur lång är jag?

  • 1.72


8. Vad är min favoritsysselsättning?

-Att dra änglakort och ha myskvällar med familjen.


9. Vad är jag jättebra på?

  • Att vara snäll, vara en bra mamma och teckna, du är bra på mycket.


10. Vad är jag inte så bra på? 

  • Tekniska saker, bygga ihop saker och köra bil i mörker.


11. Vad jobbar jag med?

  • Du jobbar på Folkuniversitetet som administratör.


12. Vad är min favoritmat?

  • Lax och oxfile med potatisgratäng


13. Varför är du stolt över mig? 

  • För att du är en jättefantastisk mamma, jag tycker jättejättemycket om dig, att du tar hand om oss så bra.


14. Om jag var en seriefigur, vem skulle jag vara?

  • Supermamman! (Skratt), nä du skulle nog vara typ stålmannen, Spiderman eller Batman, eller nej förresten du gillar inte spindlar och fladdermöss, det får bli Långben!


15. Vad gör du och jag tillsammans?

  • Vi gör ganska mycket tillsammans, målar naglarna, åker o handlar o lagar mat.


16. Vad är likt mellan dig och mig?

 - Båda är bra på att rita, vi har likadana ögon, båda kan pruppa rejält!


17. Vad är olikt mellan dig och mig?

  • Jag är lite bättre på att bygga ihop saker. Du är mer ordning och jag är mer slarvig.


18. Hur vet du att jag älskar dig?

  • För att du säger det ganska ofta och du visar det, du kramar mig ofta och är kärleksfull.


19. Vilket favoritställe gillar jag att gå/åka till?

  • Du gillar att åka till dina syskon. Du gillar att åka till jobbet för du säger alltid att det är så bra där. Och till dina föräldrar. Och på restauranger.
***************************

Fråga ditt barn och skriv exakt så som dom svarar. 

Edvin 14 år


1. Vad brukar jag alltid säga till dig?

  • Vad trevligt att du är här!


2. Vad gör mig lycklig?

  • När man städar lägenheten


3. Vad gör mig ledsen?

  • Att komma hem till en stökig lägenhet och när bilen krånglar.


4. Hur får jag dig att skratta?

  • När du berättar nåt roligt om nån människa.


5. Hur var jag som barn?

  • Du läste mkt böcker och ritade, du var lugn och lydig.


6. Hur gammal är jag?

  • 40


7. Hur lång är jag?

  • 1.75


8. Vad är min favoritsysselsättning?

  • Äta chips (skratt), läsa böcker och skriva.


9. Vad är jag jättebra på?

  • Du är väldigt bra på att skriva och rita/måla.


10. Vad är jag inte så bra på? 

  • Du är lite rädd för köra, du måste våga lite mer. Du är inte så teknisk av dig!


11. Vad jobbar jag med?

  • Du jobbar bredvid biblioteket med Gunilla, du jobbar med invandrare.


12. Vad är min favoritmat?

  • Typ grillat!


13. Varför är du stolt över mig? 

  • För att du har uppfostrat mig väldigt bra!


14. Om jag var en seriefigur, vem skulle jag vara?

  • Häxan surtant!, skojar bara! (Skratt), kommer inte på någon...


15. Vad gör du och jag tillsammans?

  • Åker till Birsta, äter mat.


16. Vad är likt mellan dig och mig?

 - Vi har samma värderingar om saker o ting.


17. Vad är olikt mellan dig och mig?

  • Jag är lite mer teknisk än dig. Olika intressen.


18. Hur vet du att jag älskar dig?

  • Det vet jag bara- och du vet att jag älskar dig också!


19. Vilket favoritställe gillar jag att gå/åka till?

  • Du gillar att åka till Birsta och till mormor.
***************************

Fråga ditt barn och skriv exakt så som dom svarar. 

Jonathan 18 år


1. Vad brukar jag alltid säga till dig?

  • Har du fixat det där F:et?


2. Vad gör mig lycklig?

  • När man har typ städat eller plockat undan disk, det kan vara simpla saker.


3. Vad gör mig ledsen?

  • Att du snart är arbetslös.


4. Hur får jag dig att skratta?

  • När jag gör sånt som du skäms över, då kan jag skratta hur mkt som helst, som den där gången på Ica...


5. Hur var jag som barn?

  • Jag tror du var snäll, chill, inget jobbigt barn...


6. Hur gammal är jag?

  • 40


7. Hur lång är jag?

  • 1.75


8. Vad är min favoritsysselsättning?

  • Ha semester! 


9. Vad är jag jättebra på?

  • Skriva! Och måla...


10. Vad är jag inte så bra på? 

  • Du är den sämsta jag vet på att acceptera att det kommer snö!


11. Vad jobbar jag med?

  • Du typ planerar...? Inom typ sfi, fast inte samma...


12. Vad är min favoritmat?

  • Grillat!


13. Varför är du stolt över mig? 

  • Du är en bra mamma och du är så perfekt. Du har bra regler som har gett oss en bra uppfostran.


14. Om jag var en seriefigur, vem skulle jag vara?

  • Ferdinand eftersom du gillar sommar, lukta på blommor o chilla...:-)


15. Vad gör du och jag tillsammans?

  • Vi pratar om djupa saker, skrattar åt omogna saker!


16. Vad är likt mellan dig och mig?

 - Typ allt! Vi är lika på alla sätt så det är svårt att säga nåt specifikt, vi gillar att hjälpa människor...


17. Vad är olikt mellan dig och mig?

  • Hm....? Typ att du åtminstone försöker sluta äta onyttigt. Jag försöker inte ens...


18. Hur vet du att jag älskar dig?

  • Du säger det och gör snälla saker. Du finns alltid där när jag behöver dig.



19. Vilket favoritställe gillar jag att gå/åka till?-

  • Sam's restaurang, vart som helst där det inte är snö!!!

Hahahaha, mina härliga underbara ungar som jag älskar mest på jorden! :-)

4 kommentarer:

Monkemire76 sa...

❤️❤️❤️

Catarina sa...

❤️❤️❤️

Christina sa...

Underbara barn och så ärliga svar!!!

Catarina sa...

Ja de är för goa!💗