Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 22 maj 2011

Söndags-segt

Idag är det söndag och jag har inte gjort mycket vettigt idag heller. Skjutsade Thea på kalas och hämtade henne sen. Plockar o plockar bland saker, men kommer fram till att det är ingen mening att städa riktigt förrän barnen har åkt, sakerna liksom återkommer hela tiden när de är hemma...;-) Thea är ju för rolig hon. Jonathan var hos William förut och jag gick här och beklagade mig över hans rum (som såg ut som ett bombnedslag). "-Men jag kan städa åt honom!" sa Thea. Jag sa att det behövde hon verkligen inte göra, för han måste lära sig själv att städa sitt rum. Men hon envisades. Sen var hon där inne länge, länge och poade på. När hon var klar hade hon städat hela hans rum och bytt sängkläder åt honom! Det kan väl inte vara så vanligt att man byter påslakan när man är sex år?? Det är inte första gången hon gör det, och hon klarar det galant! Och självklart har jag aldrig bett henne om det, utan det är nåt hon själv har provat på och kan! Förstår inte hur hon bär sig åt. Jag menar det är nog svårt fast man är lång och står och skakar det där täcket, men hur hon gör med sin korta lilla kropp förstår jag inte, men det ser alldeles perfekt ut när hon är klar. Jonathan kom hem medan Thea var på kalas. Han gick in i sitt rum och ropade tvärt:"-Tack för att du har städat mamma!!!". Han blev inte lite snopen när jag berättade att det inte var jag, utan hans lillasyster som hade städat åt honom. Hon fick en riktig bamsekram av honom när hon kom hem från kalaset!
I morgon är det måndag = vägningsdag?? Jag har inte bestämt mig för om jag ska åka eller inte i morgon. Har fuskat alldeles för mycket den här veckan, känns inte alls bra. Fast kanske jag just därför ska åka dit och få mig en knäpp på näsan. Vet inte vad det har varit med mig denna vecka. Trött och omotiverad till allt. Irriterad på mig själv. Fast å andra sidan har jag varit skitduktig så länge nu, så förr eller senare kommer det väl en liten svacka. Lovar här med att sköta mig i veckan som kommer i alla fall (utom till helgen då jag ska till Sveg). Kanske går bättre om jag lovar, för det man lovar måste man hålla, så är det! I kväll börjar repris-avsnitt av Solsidan från första början. Det ska jag se, såg inte serien från början så det ser jag fram emot. I morgon efter jobbet ska jag åka o simma igen, blir inte så ofta de veckor jag har barnen. Denna vecka har jag bara simmat en gång och det var på min friskvårdstimme i tisdags.

Inga kommentarer: