Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 2 maj 2011

Dagens bästa nyhet!

Edvin kom hem från skolan och sa: "- Idag har jag två goda nyheter att berätta!" "-Jasså, vad roligt, får jag höra?" undrade jag nyfiket... Han svarade: "-För det första har det varit en bra dag så jag har varit glad hela dagen... och för det andra så har jag lärt mig simma idag! Jag lärde mig innan sommarlovet som du sa mamma!"

Saken är den att jag själv är vattenrädd och går aldrig på badhuset med barnen, och har därmed varit orolig att de inte ska lära sig simma heller. Jonathan är ju värsta vattendjuret och hoppar från alla trampoliner. Edvins simträning på skolan lades lite på is eftersom badhuset hade stängt för renovering en period. Men sen de öppnade har skolan börjat gå med barnen igen. Edvin har sagt flera gånger att han så gärna vill lära sig simma, och då har jag sagt att eftersom han har viljan så kommer han att lära sig innan sommaren. Och idag var den dagen kommen! Jag är sååå glad, och han själv också!!!! Lillgubben. Vi firar med "färdig-mat" idag. Har beställt pizza till barnen och en sallad till mig. Sen ska jag på Viktväktarna och det känns lite oroväckande efter denna gourmét-helg. Men men.... så kan det vara! Smällar man får ta i så fall.

2 kommentarer:

Christina sa...

Ett stort grattis till Edvin som lärt sig att simma!!!

Anja sa...

Men vad kul! Grattis och bra kämpat Edvin! Och vad skönt för dig Catarina!! /Från en vattenrädd vän som förstår :-)