Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 19 maj 2011

Ett inlägg om ett avgassystem...;-)

Trodde väl aldrig i mina dagar att jag skulle skriva ett inlägg på bloggen om min bils avgassystem. Men det ska jag nu. När jag köpte bilen förklarade Stefan som sålde den att det satt ett rostfritt avgassystem på golfen, och att såna "mullrar" och skramlar en del. Jag har någonstans i bakhuvet för mig att jag hört nåt sånt förut, misstänker att vi hade nåt liknande på volvon och vad jag kan minnas så mullrade den en del också. Hur som helst så reagerade jag också på "mullret" när jag köpte den, men visste ju att det "skulle" vara så. Eftersom jag då inte kan ett smack om bilar och olika ljud så har jag efterhand tyckt att ljudet låter mer o mer. Fast jag har inte riktigt vetat om jag inbillar mig bara för att jag är så rädd för att det ska bli nåt fel eller om ljudet verkligen stegrat. Berättade om det för Ann o Mats som i sin tur hade frågat Stefan om han kunde lyssna på bilen åt mig, och han hade sagt att det bara var att komma förbi när jag ville. Så jag åkte dit i kväll och han kom ut och lyssnade. Han tog en provtur med bilen, skrattade och sa: "Den låter exakt likadant, ingen skillnad alls. Den är hel och inget kommer att hända på grund av det där ljudet, du kan vara lugn!" Han förklarade än en gång det där med rostfritt avgassystem och varför det lät. Han sa även att han förstod att jag retade mig på ljudet och att man kan byta avgassystem om man vill. Han förstod inte själv hur gubben som haft bilen hade stått ut i så många år med ljudet. För mig är det så här: Jag står gärna ut med skrammel-ljudet, bara jag vet att det inte är nåt fel! Det sitter ju en cd-spelare i bilen, det är väl bara att höja då?? ;-)

Inga kommentarer: