Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 25 maj 2011

I väntan på en skinksallad

Är så hungrig så jag tror nästan att jag svälter ihjäl. Har lyxat till det och beställt en skinksallad från Matverkstan som jag väntar på nu. Jobbade till fyra idag. Hela dagen har bara svischat förbi, kändes som den knappt började förrän jag slutade! Har haft en rolig dag. Vi var hembjudna till ett av barnens hem, där vi fick titta på djur och leka. Vi hade även med oss lunchen så vi åt där innan vi gick hem igen. Vädret var också på vår sida, så vi hann precis tillbaka på förskolan innan regnvädret slog till. En riktigt mysig dag!
I morgon kväll ska jag på tjejmiddag hos Helen. Det ska bli trevligt. Och sen är det ju fredag och då åker jag till Sveg. Hoppas det inte blir nåt strul nu  när jag ska hitta själv. Jag menar om inte gps:en funkar eller nåt sånt.... Ni som känner mig vet ju vad jag har för lokalsinne, så då kan jag hamna var som helst...
Igår var jag till frissan. Loooooovely. Så skönt! Sen var jag en sväng på stan och skulle hitta nå kläder, men det gjorde jag som vanligt inte. Blir så less. Jag har helt enkelt inte sinne för det där med kläder. Och inte kropp som gör det enklare heller. Ser ut som en flodhäst i nästan allt. På kvällen igår var jag till Gerestaskolan och tittade på Jonathan som redovisade sin rapport-skrivining om Skateboard. De var fem killar som skulle redovisa var sitt arbete om olika valda ämnen. Alla fem killarna hade en eller båda sina föräldrar där. Jag blev så imponerad! Tänk vad modigt att gå fram en och en och redovisa nåt för både andra klasskompisar och deras föräldrar, och läraren! De gjorde det skitbra verkligen! Minns själv hur nervös jag var inför redovisningar, hjärtat höll på hoppa ur tröjan. Mycket bra gjort.
Köpte förresten en peruk igår. Den var så grymt ful och rolig på bilden. En svart hockey-frilla.... Men när jag kom hem och tog upp den blev jag skitbesviken. Den är inte alls lika rolig och ful i verkligheten, ser inte ens ut som samma frisyr som på bilden... Men men, jag har ju köpt den för att använda på en fest, och då får den duga...kanske man kan klippa till den och spreja lite???
Hahahaha, vad synd att inte verkligheten stämde överens med bilden....Håll med om att bilden är rolig/ful??

Inga kommentarer: