Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 23 maj 2016

Syskonkärlek

Jonta håller på bli vuxen. På riktigt. Sista halvåret har det hänt så otroligt mycket mognadsmässigt. Han jobbar på kvällarna och tjänar pengar. Han tar mer ansvar över skolarbetet. Han har stadigt förhållande och hjälper till mer. Och nu kvällens telefonsamtal med lillebror: "Hej Edvin, du har väl inte lagt dig? Var vaken ett tag till så kommer jag dit och sover i natt. Jag saknar dig!" :-)
Jonta bor ju här på heltid nu mer och Edvin bor mer eller mindre hos Erik. Men visst är det ett vuxen-tecken att säga till sina syskon att man saknar dom? Jag blev i alla fall varm i hjärtat när han packade sin ryggsäck och drog iväg för att träffa brorsan! 
Andra miner var det för 12 år sedan när denna teckning ritades...;-D
 

Inga kommentarer: