Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 26 maj 2016

Glad nöjd och tacksam! :-)

Jag har kommit på mig själv att jag känner mig glad så ofta nu för tiden. Utan  egentlig anledning. Liksom nöjd.
Det är en skön känsla. Det beror såklart säkert på att jag trivs på jobbet och mår bra. Ingen stress, ingen ångest. Jag går dit med lätta steg, gör mitt jobb och hinner dessutom i dagsläget oftast med det jag ska under veckan. Som grädde på moset tillbringar jag dagarna med fantastiska människor som jag tycker mycket om, både kollegor och deltagare. Jag kan inte säga tillräckligt många gånger hur glad och tacksam jag är över det. Inte nog med att vi skrattar massor om dagarna, det är allt det nya jag får lära mig, inte bara jobbmässigt, utan även om andra kulturer. Igår hade vi allsång med svenska visor, ett par stycken av deltagarna hade med sig instrument och spelade låtar från sina hemländer. En annan dag bjöd en deltagare på mat från sitt land. Allt de delar med sig, glädje över familjen som snart ska komma till Sverige... Eller sorgen över sina barn som är kvar i hemlandet...allt är inte roligt, men det är lärdomar och påminnelser om hur bra vi har det!
Alla dessa ögonblick önskar jag att alla fick uppleva. Det berikar mitt liv på riktigt.  
Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Tänk vad livet kan förändras av att man byter jobb.
Jag blev en helt ny människa! :-D
God natt!

2 kommentarer:

Christina sa...

Vilken fin beskrivning av din arbetsglädje. Så härligt att du mår bra igen och känner att du gjort rätt!

Catarina sa...

Tack, Japp, det blev en krokig väg, men det var det värt! :-)