Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 2 augusti 2015

Skitfot och jobb-ångest

Det gick inte så jättebra med foten när jag sprang. Jag tog det jättelugnt och försiktigt och ändå började den göra sig till känna efter ett tag, så jag gav upp efter 2,5 km. Vågade inte utmana ödet mer. Fasen vad irriterande! Så jag har haltat lite nu igen, fast inte lika mycket som sist.
I morgon börjar allvaret igen. Jag har sån ångest så jag får nästan andnöd. Jag trivs ju såå bra på arbetsplatsen, med både arbetskamrater och alla deltagare, men ändå... Jag tror ändå inte att det här med undervisning är min grej riktigt. Känner mig så dålig och värdelös, har så stora krav på mig själv att det ska bli bra, och känner att jag har dålig fantasi, vad ska jag göra i morgon liksom? Helt tomt i hjärnan. Sen jag började där har jag inte haft nån fritid på kvällarna, all tid går åt till att tänka och planera för jobbet. (Och det beror inte på jobbet eller planeringstiden, utan på min egen ovana och små elaka hjärnspöken som gör att det tar extremt lång tid). Jag hoppas fortfarande att det ska bli bättre, att jag ska känna mig mer "van" så småningom, men om det inte blir lättare måste jag väl till sist leta nåt annat igen, annars blir man ju sjuk till sist. Har varit så skönt med semester nu och kopplat bort, men idag var det bara att ta tag i verkligheten igen, suttit vid datorn, googlat o tänkt, googlat och tänkt... Men kommer liksom ingen vart. Nu låter jag gnällig, jag ÄR ju jättetacksam att jag hittat ett nytt jobb som för mig är bättre än förskolan så klart, och jag trivs som sagt med allt- utom just frustrationen över att jag har så jobbigt med själva planerandet. Men det är liksom en stor del. Önskar fortfarande trots allt mycket hellre ett mer administrativt jobb i stället för pedagogiskt.
Men jag får ju leva här och nu. Just nu i livet är jag här, i framtiden någon gång kanske jag hamnar någon annanstans. Och jag ÄR tacksam, så jag ska inte gnälla.
Nåja...Ska i alla fall bli kul att träffa alla i morgon, det är mycket värt det!
I morgon återgår jag till Viktväktarlivet igen också, har som vanligt spårat ur på semestern och vill inte ens veta hur mycket jag säkert har gått upp i vikt. Har åtminstone förberett med god matlåda tills i morgon...

Inga kommentarer: