Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 18 maj 2013

Okomplicerat på barns vis...

Solen gassar, sitter i solstolen på balkongen och njuuuter! Thea gick ut i lekparken efter frukost och har varit ute sen dess. Jag brukar alltid höra henne när hon leker ute. Idag har det varit alldeles tyst så jag har tittat ut flera gånger för att se att hon är kvar... Jo då, hon leker med en flicka som ser ut att vara i samma ålder. När hon kom in en sväng frågade jag vad de leker eftersom de är så tysta, timme efter timme...? Thea förklarade att flickan hon leker med är döv och pratar teckenspråk. "Oj, är det inte svårt att förstå varandra?" undrade jag. "Nej, vi skriver på lappar till varandra och använder kroppen!" svarade Thea som om det vore den enklaste sak i världen! Så himla härligt okomplicerat allting är när man är barn! Underbart!

Inga kommentarer: