Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 12 maj 2013

Extra fint uppträdande på personalfesten i år! =)

Idag sov jag ända till nio- igen!!! Två gånger samma vecka, vad är det för fel? Har sovit hårt och drömt en massa tok hela veckan... På fm var jag och Ann på långprommis igen, fjärde gången den här veckan! Det var kallt ute, bara 6 grader då när vi gick, burr.
Resten av dagen har jag bara slappat, igen. Ingen ordning! Fast jag har hunnit varit på Ica och handlat inför veckan också....ja jag vet att vi har fått Willys på nära håll och att jag borde handla där nu, men det är nåt med den affären som gör att jag inte riktigt gillar den. Kan inte sätta fingret på vad det är, kanske bara ovanan? På Ica känner jag mig hemma i alla fall, så jag åkte dit ändå... fast det är så klart bra med Willys för kompletteringshandling under veckorna. Och jag vänjer mig kanske....
I morgon är det utvecklingssamtal med Jonathan, och på tisdag är det utvecklingssamtal med Thea. En sån där hektisk vecka igen med massor i kalendern. På onsdag kväll är det sommarfest med jobbet på logen. Jag hade inte tänkt att gå, just för att jag har barnen och tycker det blir så komplicerat när jag måste ordna barnvakt och sånt, så jag hade inte anmält mig. Sista anmälningsdagen ringde min chef och undrade varför jag inte hade anmält mig, så jag förklarade varför. Då sa hon: "Ok....fast visst vet du att Jonathan ska uppträda va?" VAD??? Nej det visste jag inte!!!! Jag visste att han skulle uppträda på logen för utländska elever som kommer nu, det hade han pratat om, men det trodde jag var på dagtid på en separat fest, inte att det var samma som våran personalfest!!!! Då anmälde jag mig givetvis på stående fot och hoppas att barnvaktsproblemet löser sig.... Har kollat med P och han skulle återkomma när han vet om han kan...I värsta fall får jag väl avboka festen, men det vore ju extra kul att gå i år förstås! =) I ett nödläge kan ju Edvin och Thea klara sig själva en stund om jag bara går dit och lyssnar på Jonta och sen åker hem, men Thea har dessutom fotbollsträning på Högslätten mellan 18-19 då och är i behov av skjuts, så självklart ska allt krocka, som vanligt. Jonta hade heller ingen koll på att vi skulle vara på logen när han ska uppträda. "Då har du nog fattat fel mamma, för jag ska spela där kl sex" sa han....=) Ja, jag ska ju också vara där klockan sex.....hahahaha....Vilken surprise, uppträda på mammas personalfest!!!!! =D
När man talar om trollen, nu ringde Jonta... Han undrade om han och Edvin fick komma redan idag? Självklart får dom det. Så nu inväntar jag två av mina fina!


4 kommentarer:

Fangoria sa...

Hehe vad kul att han ska uppträda för er, hoppas du får ordnat barnvakt!! Tur att din chef hade koll! ;)

Catarina sa...

Haha ja, tur att någon har koll...;-)

Anonym sa...

Låt T stå över fotbollsträningen, hyr Sune i Grekland och ge dem en chipspåse, så hinner du både se Jonte och äta med oss andra :))
// Linda

Catarina sa...

Tack för tips. Det var bara det att hon hade missat träningen förra veckan också... Men nu har det löst sig så jag missar varken Jonta eller maten...:-)