Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 22 mars 2012

Ridskolan

Idag har det blåst som bara den igen.... tråkigt när det känns som man ska blåsa bort när man går ut! Har mest varit lat idag, och så har jag varit med Thea till ridskolan och tittat när hon red. Hon är modig må jag säga.... Själv är jag ingen häst-fantast direkt. Känner mig minst sagt obekväm i detta illaluktande hus fullt med havremoppar och bajs. Usch...! Tur att det finns andra som inte är rädda som kan hjälpa henne eftersom hon uppenbarligen tycker att detta är roligt...
Här hemma skulle det behövas städas igen, men har verkligen ingen lust med det. Får ta det värsta i morgon på dagen så det ser hyfsat ut när vi åker. Gillar inte att komma hem på söndag och det ser ut som ett kaos. Jonta som ska sova själv med kompis här hemma i helgen har fått stränga direktiv att lägenheten ska se ut som den gör när jag lämnar den i morgon när vi kommer hem på söndag! Vi får väl se hur det går med den saken. Jag tycker själv att jag är en slarvig person, men jämfört med min äldsta son så är det ingenting.  Han skulle kunna komma med i Guiness rekordbok när det gäller att stöka till så mycket så möjligt på kortast tid.
Jag har fortfarande inte hört ett ljud från personalkontoret sen jag var där i tisdags. Hoppas de hör av sig snart.
Nu ska jag skriva en liten packlista tills i morgon. Låter fånigt kanske, men om jag inte gör det så glömmer jag alltid nåt. Ska bli så kuuuul att träffa syster igen. Fast vi pratat i telefon varenda dag den här veckan tror jag. Ibland två gånger till och med... Tänk om vi hade bott lite närmare varandra ändå!

Inga kommentarer: