Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 22 maj 2011

Banan-fluge-jävlar!

Vad har jag gjort för ont?? I somras/höstas när jag fortfarande bodde i huset hade vi såna problem med äckliga små röda bananflugor. Försökte med allt för att få de väck! Rödvin, ättika, honung och diskmedel...fick tips om alla möjliga huskurer. Till sist, efter ett evigt kämpande, försvann de små jävlarna.

Nu är de här. Här i min lägenhet. Jag hatar dom som pesten. De är ju inte som blomflugor, att man hinner döda dom... Nä de svischar förbi i en hastig fart och hånler åt mig på samma gång. Varför kommer de till mig? Är det för att jag köper mycket frukt nu för tiden? Håller rent i köket som man ska, men ändå trivs de så förbannat bra med mig tydligen. Usch och bläh. Fick tips av Madde att lägga ut lagerblad här och var, de hade de gjort på Konsum bland frukten och då hade de försvunnit. Hoppas att den kuren funkar, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till.

Jag hatar dom, och jag vill att de ska döden dö. Om ni har nåt tips som inte står uppradat ovan, så ge mig det NU. Jag är desperat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du varför blomflugor är så små?

/Mia

Catarina sa...

Nej, har inte funderat så mycket på det heller...;-) // C

Anonym sa...

Dom har stannat i växten ;-)

Bananflugor är vansinnigt irriterande, speciellt för att dom fintar en så otroligt med sin snabbhet, hur i hela friden går det till?

/Mia

Catarina sa...

Aha, det är så det är! =)Jo, bananflugor kan driva mig till vansinne kan jag lova!!! =( // C