Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 15 september 2015

Som om det inte vore nog...

Som om det inte räcker med att Thea har sorg och är jätteledsen så är hon dessutom dunderförkyld. Så förkyld att hon missar BRI-olympiaden i år igen!!! Som hon har längtat efter att vara med på denna olympiad- i flera år när brorsorna har deltagit. Så förra året när hon äntligen skulle få delta för första gången så blev hon sjuk. Och så blir det en REPRIS detta år! Fyy vad orättvist, jag tycker verkligen synd om henne nu, lilla gumman! Det är ju så typiskt.
Som tur är så har jag fått jobba hemifrån, så jag har sluppit vabba idag i alla fall, och jag tror att det blir likadant i morgon. En stor fördel med att ha administrativa uppgifter! =)
Edvin åker med skolan till Aspnäs i morgon, de ska tälta! Tyvärr visar väderprognosen att det ska bli regnväder, hoppas att det är fel. Inte kul att tälta om det är regn och kallt! Enda fördelen om det regnar ordentligt är att kanske BRI-olumpiaden skjuts upp till ett annat datum, så blev det för ett par år sedan när det ösregnade....Men blir så klart jättetråkigt för Edvins klass om det blir regn.
Jonathan är också dunderförkyld och har varit hemma från skolan idag. Hoppas att jag och Edvin klarar oss.
Nu har jag "rastat" färdigt och ska fortsätta skriva mina utlåtanden till arbetsförmedlingen...
Måste säga att jag har haft ganska bra disciplin på mig själv trots att jag jobbat hemifrån. Trodde det skulle bli svårt att hålla sig till jobbet och pula på med annat, men nä, jag har varit riktigt duktig!

4 kommentarer:

Helen sa...

Se där, det är ju det jag säger! Har man saker att göra som man måste göra så gör man ju de även om man jobbar hemma! Kul att höra att det känns bra!

Cattis sa...

Ja du hade rätt, det gick ju fin-fint!

Fangoria sa...

Stackars Thea, förstår att hon är ledsen så tragiskt! Och så sjuk på det. =( Hoppas hon har tur i oturen och att BRI-olympiaden skjuts upp men att det inte regnar i Aspnäs. ;) =D

Cattis sa...

Tack, ja under kan ju ske...;-)