Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 18 september 2015

En kärleksfull dag

Något som är speciellt med mitt jobb är att man får så otroligt mycket uppskattning av deltagarna. Idag var det en sån där dag när jag gick hem med ett stort leende på läpparna. En person ropade på mig på långt håll, kastade sig runt min hals och ville dela glädjen över att ha funnit en lägenhet, en annan person i den klass jag "lämnat" för det administrativa sa att hon saknar mig och "älskar" mig! Och till på köpet idag blev jag uppsökt på jobbet av en deltagare jag hade på sfi som ville säga "hejdå och tacka för allt" för han skulle flytta från stan... Ja det blir mycket känslor i det här jobbet. Jag får dela så mycket glädje, men även tråkigheter tillsammans med dessa människor! Någonstans där inne känns det så himla rätt, att det är min lott här i livet att finnas till för just denna målgrupp. Sen om det är just lärare jag ska vara är en annan sak. Men just det där med att finnas, sträcka ut en hand och bara lyssna. Det känns så fint på något sätt, och man får lära sig så otroligt mycket. Har inte ångrat en sekund att jag  gav mig in i detta, som från början var så främmande. Idag berikar det mitt liv och jag känner mig glad och tacksam.
Vem kunde gissa detta? Inte jag i alla fall och ju mer jag tänker på det desto mer förundras jag över hur livet kan ta sådana riktningar som man aldrig trodde var möjliga. Det är bra konstigt och faschinerande. På ett positivt sätt. 



Inga kommentarer: