Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 20 september 2015

Rensardag

Puh, skönt att äntligen sätta sig! Tänkte i morse att vi skulle rensa Theas garderob, vilket tog betydligt längre tid än vi tänkte. Tre svarta sopsäckar med kläder som blivit för små/inte används! Vi fortsatte städa i hennes rum, bytte gardiner och möblerade om, blev jättefint! När jag ändå var igång röjde jag lite i Edvins rum och dammsög o dammade. (Han brukar göra det själv men ibland vill jag göra det på en mammas vis= ordentligt, haha). Fortsatte med hallen och badrummet uppe. Det har tagit hela dagen, bortsett från en fikapaus på Tullis. Thea min lilla hjälte har rensat golvbrunnen och handfatet (som jag helt enkelt inte fixar, föööör äckligt). Men hon kavlade upp ärmarna, drog på sig plasthandskar och grävde runt! Vilken tuffing va? Själv kräks jag av sånt där, huuua. Och jag hade inte bett henne, hon bara kom på att "om inte jag gör det blir det inte gjort, ingen annan i den här familjen vågar ju!" 
Tacksam är jag för det!
Sover nog gott i natt...

Inga kommentarer: