Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 22 april 2014

Ser ni skillnaden?

NU så...har jag legat på alla fyra och ryckt upp vartenda ogräs mellan plattorna. Det växer säkert upp igen direkt, men det är väl fint så länge det varar! Jag gillar verkligen inte trädgårdsjobb, gör hellre fint inomhus! Nåja...
Idag har jag varit på efterkontroll med bilen så nu är den godkänd och klar, skönt! Just nu sitter jag utomhus i solstolen och om lite drygt en timme bär det av till Helen på tjejmiddag! Lovely!

6 kommentarer:

Fangoria sa...

Snyggt! Ja det låter som mig då, är inte alltför förtjust i att greja ute...Men gör det man måste. ;) Vildvuxna ängsrabatter är mer min melodi. =)

Cattis sa...

Ja samma här. Önskar jag vore lite mer intresserad!

Christina sa...

Snyggt! Finns att rensa här också!

Cattis sa...

Synd att det är så tjatigt. :-(

Anonym sa...

Hej på dig!

Längesedan jag läste din blogg nu. Men var in och läste lite i dag och såg detta inlägg. Vi har massor av plattor på vår tomt och jag verkligen hatar trädgårdsarbete :-( Men jag har ett tips till dig. Jag köper tösalt (sånt man saltar på is för att slippa halka) på macken eller typ Granngården. Rensar det värsta och strör sedan salt mellan plattorna. Det är fördel om det kommer regn på saltet på det "smälter" ner mellan plattorna. Jätte effektivt mot ogräs, billigt och känns inte så farligt mot miljön heller. Klart man får rensa ibland ändå men absolut inte lika ofta :-)Ha det så bra! Kram Marie Gustavsson

Cattis sa...

Tack Marie, det ska jag testa!