Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 17 januari 2013

Sopp-mani

Jag har fått en riktig mani. Jag är konstant galet sugen på den där Tomatsoppan med fetaosten som jag tidigare lagt ut recept på. Den har blivit min absoluta favvo-maträtt för tillfället! Muuuuums! Hade en matlåda kvar i frysen med soppan, som fick bli min lunch idag på jobbet. Nu när jag kom hem ställde jag mig och tillagade en laddning till- som blev min middag! Var ju tvungen att göra av med den öppnade fetaosten! ;-) Fattar fortfarande inte hur den kan vara så god, enl receptet låter den rent av tråkig...så nu är jag mätt och belåten...
I morgon är det fredag!!! Det har varit lite velande hit och dit om Jenny och Sophia ska komma på fredag kväll, eller lördag fm, beroende på Sophias jobb. Nu lutar det åt att det blir lördag. Längtar, längtar, längtar...Det är inte varje helg man träffar sina gamla vänner... Kom fram till att vi har känt varandra i 31 år i år. Det låter dock väldigt konstigt, eftersom vi inte är äldre än 25! ;-) Men alla "miniräknare" jag testat visar att det är så! Skumt.
Det har varit lite halvjobbigt att jobba idag. Rösten är fortfarande väldigt ansträngd och så här i efterhand hade det nog varit klokt att stanna hemma en dag till. Man är verkligen mer beroende av sin röst än vad man tror! Men jag överlevde dagen och jag ska vara knäpp tyst resten av kvällen!
... Paus... Jaha... Precis när jag skrev det ringde det en kille och tjatade om att "spara pengar på sin elräkning"... Han pratade på in och utandning och läste förmodligen innantill på ett papper vad han skulle säga... Som tur var behövde jag inte prata så mycket. Han kunde inte tjata så värst när jag förklarade att elen ingår i hyran!
Men NU ska jag i alla fall vara tyst!
En fråga innan jag slutar... Om jag vill ha "sökkategorier" här på bloggen som nästan alla bloggar har, hur gör jag då? Jag får inte till det, och det skulle klart underlätta när man tex söker ett recept!
Nån som kan hjälpa mig?? Tack!

7 kommentarer:

Fangoria sa...

Osäker på vilket du menar, en sökruta där man skriver in valfritt, eller "etiketter" med olika kategorier som syns under inlägget och i ev. lista till höger? Etiketter får du iallafall till när du skriver ett inlägg, till höger finns tillval "Etiketter", där kan du skriva in valfritt ord, skilj orden åt med kommatecken. =) Menar du sökruta ska jag försöka förklara det istället. ;)

Catarina sa...

Tack Hanna! Jo jag har sett att man kan skriva etiketter, men det är just den listan jag inte får upp! Du får försöka förklara för mig när vi ses nån dag!

Fangoria sa...

Ah jag förstår! Ja den får du fram genom att när du är inne på din bloggöversikt välja layout, sen "Lägg till en Gadget". Där kan du välja att lägga till Etiketter (Visa alla etiketter i din blogg). Hmm svårt att förklara...

Catarina sa...

Ja men då kanske jag fattar... Ska testa det när jag sitter vid datorn, tack!!!

Cecilia sa...

På tal om recept, har du lagt ut receptet på den tomatsoppan? Såg god ut!

Catarina sa...

Japp, 3 december finns receptet på...

Cecilia sa...

Ok då ska jag kika!