Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 19 januari 2013

23.33

Hemska tider! Kl är halv tolv. Vi har haft jättetrevligt på alla vis, ända tills Jenny blev superdålig och började kräkas. Från början tänkte vi "vad konstigt, vi har ju inte druckit såå mycket" och varken hon eller nån annan av oss var särskilt full, men jaja.... Men nu när hon fortfarande kräks konstant ett par timmar senare förstår vi ju att hon oturligt nog måste ha åkt på magsjuka precis nu! Hon bor på toan och kräks typ var femte minut, jag blir rent av orolig! Det går visst magsjuka på hennes barns förskola så det kan ju vara därifrån. Usch! Och Sophia blev rödvinstrött och somnade på soffan så ja... Kvällen blev väl inte riktigt som förväntat, men den var rolig så länge den varade.
Paus... Nu tog jag en paus och väckte Sophia, kände att jag behövde hennes sjukvårdskunskaper! Blir orolig att människan ska dö inne på toan! Så nu kokar Sophia nån kuckelimuckmedicin inne i köket. ( Känner mig ganska trygg med att ha en distriktssköterska här! )Det måste vara vinterkräksjuka! Fy sjutton vad läskigt! Och så ironiskt, just när man dricker vin så man tror att det beror på det först... TUR i oturen att vi inte hann gå ut på krogen. Hade inte varit så kul att ligga där i hennes tillstånd, ännu värre att försöka ta sig hem! Ja vilken kväll, tror jag väntar med att lägga upp bilder tills i morgon. Hoppas hon blir piggare och att Sophia klarar sig. Vet inte om jag någonsin sett/hört en människa må så dåligt! Fy bubblan!

2 kommentarer:

Lottis sa...

Men va tråkigt för er! :( Hoppas hon piggar på sig fort o att ni andra klarar er.

Catarina sa...

Ja supertråkigt! Hon höll på hela natten stackarn, och ligger nu utslagen på soffan... :-/