Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 29 januari 2010

Fredagsmys

Tänk att fredagsmys har blivit ett "nytt begrepp" de sista åren, inte hade man fredagsmys när jag var liten.... Men det ÄR väldigt mysigt med fredagsmys, nästan mysigare än lördagsgodiset...=) Man liksom ser fram emot fredagskvällarna.... Härligt!
Ute har det kommit MASSOR av snö- igen!!!! Det är ju inte klokt, och nu är det arton grader kallt igen också....suck vilken vinter. Nu vill jag ha vår!!!!
Idag slutade jag egentligen kl ett, men kunde för en gångs skull ta ut en friskvårdstimme så jag kunde gå hem kl tolv...så skönt det var! Veckan har varit späckad med två stängningar, personalmöte, Patric borta på kurs, tjejmiddag, snöskottning o annat. Skönt att det är helg. Friskvården bestod av att skotta gården och gå till skolan (som ju är heeeemskt låååångt) för att hämta Edvin. Friskis har jag bara hunnit med EN gång denna vecka. Och det är sant att jag inte HUNNIT fler gånger än så, fast jag velat. I morgon bitti ska jag försöka pallra mig iväg dock, så det blir i alla fall två gånger denna vecka. Jag har ju lovat mig själv TRE gånger, men detta får bli ett undantag...
Här om kvällen chattade jag med en "ny-gammal" bekant och det visade sig att hon har samma intresse som jag när det gäller det "okända"... Vad roligt det är när man hittar nån med samma intresse, har inte så många här uppe att prata om "sånt" med. Det är nog verkligen ett av mina allra största intressen.... Är sugen på att gå på seans snart igen, det känns som det var länge sen...
Idag åker Madde och Mathias till Malaysia. De ska vara borta ca tre veckor, gud vad härligt för dom!!! Hoppas dom får en jätteskön resa!!! De åker då verkligen i rättan tid, nu när vintern är som allra "vintrigast".
Nu väntar handling på HärnöHallen bland alla andra Härnösandsbor på fredagar.... och sen blir det soffläge med fredagsmys. Underbart!!!!

Inga kommentarer: