Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 6 juli 2015

Första riktiga semesterdagen

Denna första semesterdag har varit kall och ruggig med några regnskurar. Började dagen med att cykla upp till Högslätten och "intervalla" 5 km. Har vilat drygt en vecka för jag fick så ont i benhinnorna, men nu var det dags att försöka. Det gick ganska bra även om det känns i smalbenen.
Jag och Edvin blev inbjuden på våffellunch hos Anneli, lyxigt och gott! Jonta har flyttat hem idag och jag har flyttat tillbaka ner, så nu är det "som det ska" igen med sång och gitarrspel från övervåningen, skönt! :-)
Edvins födelsedagsmiddag blev på Kina, Sam's hade visst stängt på måndagar. Kinamat är dock minst lika gott så det gjorde inte något. Edvin valde som alltid friterad anka, och jag själv tog fyra små rätter. Mumsigt värre! Jonta o Thea körde också på friterat olika slag, det funkar alltid!
Har pratat med lilla syster yster i luren och saknar henne mycket. Vill åka dit som jag brukar på sommaren, men det är lite svårt utan bil!
Idag kom en inbjudan i brevlådan till min fd kollega Malins 40-årsfest i slutet av augusti. Kul! Roligt med trevligheter att se fram emot så där på höstkanten.
Nu ska jag nog lägga mig och läsa en stund. Snälla sommarvärme, kom tillbaka snart!
Glömde förresten visa denna coola bild igår. Thea "ritade" Magnus i gruset här ute. Riktigt häftigt och faktiskt väldigt likt också! :-)




2 kommentarer:

Anneli sa...

Ha en härlig och energiladdande semester!!

Cattis sa...

Tack och det samma till dig!?:-)