Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 16 juli 2015

Date på tu man hand med brorsan!

I kväll fick jag ett mess från brorsan att han ville åka o ta en fika nånstans. När brorsan vill umgås gäller det att passa på, då släpper jag vad helst jag sysslar med eftersom det är så sällan han "tar sig tid". Så jag lämnade systrarna i Vallvik  en stund och for o mötte upp honom. Vi åkte ut till Stenö havsbad och tog en fika och satt och surrade en lång stund. Sen åkte vi på en riktig nostalgi-turné genom Ljusne där vi vuxit upp. Vi åkte förbi vår gamla skola och tittade, pratade om och mindes gamla lärare. Vi åkte förbi där vi gått på lekis. Vi åkte i Askers där vi bott o tittade, mindes vilka som hade bott i alla husen, pratade och skrattade åt gamla minnen. Vi åkte på Ala-berget, vi åkte genom det som en gång i tiden kallades "gå-gatan" där det förr fanns flera affärer, bio mm som nu för tiden är mer än öde! Vi åkte förbi Ljusne-badet och pratade om hur man brukade "planka" in där på nätterna i tonåren...Vi åkte genom Bäckänge, ja vi åkte nog på varenda gata i Ljusne. Det kan ju tyckas trist och fånigt, men vi hade en SÅ trevlig kväll! Så många gamla minnen som väcktes till liv. Människor brorsan mindes som jag hade glömt och tvärtom. Att en kväll i Ljusne kunde vara så trevlig trodde jag inte! Det är inte ofta man umgås en helkväll med brorsan, önskar det hände oftare! 
Tack för i kväll lillebror!

Inga kommentarer: