Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 16 september 2014

Ge mig ett jobb!!!

Det väller in svar på mailen...."Tjänsten är tyvärr tillsatt av annan sökande", från alla möjliga jobb som jag har sökt. Är SÅ less på det nu! Hur svårt kan det vara?!?
Ett av jobben jag sökt som jag ännu inte fått svar på vill jag VERKLIGEN ha och det är som administratör på sjukresekontoret. Ansökningstiden går ut på fredag men jag ringde chefen för jobbet redan idag och hörde mig för lite. Det var inte så många som hade sökt (hittills 11 st). Han lät väldigt trevlig och uppriktigt intresserad. Ställde frågor om vart jag bor och hur länge jag jobbat i förskolan osv, fast det faktiskt var jag som ringde upp honom! Det han sa som tyvärr är till min nackdel är att ibland finns det lasade personer som har förtur, men det visste han inte i dagsläget om det fanns. Och eftersom jag inte jobbar åt Landstinget så har jag ju inga las-dagar där heller. Hur som helst så skulle de personer som ska bli kallade till intervju bli meddelade detta i början av nästa vecka. Så SNÄÄÄLLLLA håll en tumme HÅRT för mig. Det är precis ett sånt typ av jobb jag vill ha! Bara att åtminstone bli kallad till en intervju skulle ju stärka självförtroendet lite! Det har verkligen inte gått min väg hittills, så nu kan det väl få vara min tur?

Thea kom hem från skolan tidigare igår, dunderförkyld. Toknyser och snorar, men det är lite bättre idag. Till hennes stora sorg missade hon skolfotograferingen idag....=( Och det värsta är att det är hennes livs första BRI-olympiad i morgon och hon har längtat ända sen förra året när Edvin var med. Jag hoppas innerligt att hon blir tillräckligt pigg för att vara med på den. Törs inte avgöra det förrän i morgon bitti då vi ser hur kvällen och natten har varit. Hon har åtminstone ingen feber.

Jag har verkligen haft en "ringa-runt-dag" idag. Olika jobb, försäkringskassan, AFA....Nu känner jag mig helt färdig! Det mesta verkar flyta på som det ska, utom just bristen på jobb...Men snart så?

Dags att börja med middag åt barnen, själv kör jag 5:2 för tredje veckan och just idag har jag en "fastedag" då jag äter lite mindre/annat. Less på att höra om mina diet-försök? Det kan jag förstå så jag tänker inte gå in på det mer  än så. Har svårt att lita på att nåt så enkelt ska fungera, men jag får väl återkomma om några veckor och tala om ifall det verkligen fungerar. Känner mig skeptisk, men det verkar ju fungera för alla andra så jag ger det ett försök.

Hej så länge!

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Har aldrig provat 5:2 dieten, men jag gick ner nästan 9kg over sommaren genom att rakna kalorier. Jag tror verkligen att det ar det ENDA bantningssattet som fungerar i langden. Sag till om du vill ha hjälp med att klura ut det!

Cecilia sa...

Eller stavas det anda?? Men Gud jag tappar svenskan hihihi

Cattis sa...

Nej då du stavade rätt! :-)
Tack för tips, jo räkna kalorier är helt klart bra, men en aning tjatigt, det är ju lite det man gör när man kör 5:2. Bra jobbat med 9 kg!!!

Cecilia sa...

Jag har en bra app, sa det ar inte sa mycket att rakna och sa, och pa det viset kan man ata lite av allt.