Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 11 februari 2014

En ful semla

Har varit sjukt sugen på semlor ett tag. Eftersom jag är inne i en "bra" period gällande kosten så har jag dock inte ätit någon "riktig" semla. Idag fick jag för mig att testa att baka en lchf-variant. Den blev riktigt god, men vansinnigt ful! Själva brödet flöt liksom ut så den blev inte särskilt snygg...men men, den gick ner i alla fall, och den var godare än jag hade trott. Så nu vet jag att det funkar att göra egna när suget blir för stort! Finns ju många olika recept, får nog testa ett annat nästa gång så det går att få en fin bulle. =)
Idag har något fantastsikt hänt. SOLEN har visat sig! Det hör ju inte till vanligheterna, kände mig genast på bättre humör och fick rena rama vårkänslorna! Det är en minst sagt konstig vinter i år. Tråkigt dock när det blir halka.
Klockan är bara sju och jag är jättetrött! Måste hitta på nåt så jag inte somnar här i soffhörnet...

3 kommentarer:

Fangoria sa...

Äh jag tycker den blev fin jag! Och smaken är väl viktigast. ;)

Christina sa...

Skulle gärna äta upp den jag...

Cattis sa...

Jo, smaken är ju förstås viktigast! Och mamma:Tyvärr är det för sent, den är redan uppäten! ;-)