Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 20 augusti 2009

Sömnlös natt o tidig morgon

Fattar inte varför jag inte kan sova nu för tiden?? Ända sen jag började jobba så tjorvar det så här.... Vrider o vänder mig, funderar och tänker... suck. Nu är kl halv sju på morgonen och jag ska snart gå till jobbet. Känns sådär. Men det blir bättre o bättre. I går kväll fick jag reda på att den nya förskolan som ska öppna i stan med start av våra gamla elever som nu är utexaminerade, ska in i Sländans lokaler! Känns rätt skumt måste jag säga, men det är bara att släppa o gå vidare. Det är ju inte deras fel. De är jätteduktiga tjejer så man kan ju bara önska dem lycka till. Men ändå känns det såå konstigt. Nåja. Igår när jag hade stängning på jobbet var det ett barn kvar ensam på slutet. Vi satt i sandlådan o lekte. Jag frågade om barnet skulle bli hämtad av sin mamma eller pappa? Då såg barnet in i mina ögon och svarade: "Min mamma är inte hemma, hon är en ängel i himlen nu." Jag bet mig i tungan och svarade att jag inte visste om det, att jag förstod att det kändes jobbigt. Sen tänkte jag på mitt agerande, mitt bemötande och förhållningssätt. Snacka om att jag tar saker för givna! Det är ju långt ifrån alla som lever med både mamma och pappa, det finns faktiskt barn som lever med två mammor också till exempel. Ändå utgår jag på ett gammaldags sätt från att alla barn har en mamma och en pappa. Så dumt! Jag riktigt såg sorgen i barnets ögon. Usch så hemskt. I morgon har vi planeringsdag. Det ska bli skönt eftersom det känns som att jag har tusen frågor att komma med. Och på söndag..... smäller det till. Då kommer de fantastiska Sländorna hit på besök och jag LÄNGTAR såå efter dom! Idag efter jobbet ska jag följe med Eva-Lill på Erikshjälpen. Har fortfarande aldrig varit där fast alla säger att det är så trevligt att gå dit och fina billiga saker. Nä nu ska jag bege mig ut i stormen. Grått och trist. Regnet hänger i luften, öser väl ner bara jag kommer utanför dörren..... Ha en bra torsdag alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kallas för självinsikt, att kunna se och förstå en annan människas upplevelser. Fin egenskap! /Micke