Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 22 augusti 2009

Däppt i däsan...snörvel....attjooooo.....

Skulle ge vad som helst för en nässpray! Men den tog slut i natt. Är dunder-dunder-förkyld. Man får verkligen vara glad så länge man inte börjar nöffa...=) Nåja, det blir till att inhandla nässpray idag och äta Ipren. I kväll är det "gatufest" här på vår lilla stick-gata. Samlas med alla grannar o grillar o har trevligt. OM det nu inte tänker regna, som inte skulle förvåna mig direkt. Igår öste det ner och idag hänger det i luften o blåser, men det kanske blir bättre tills i kväll får man ju hoppas.
Ska åka o handla o göra smörgåstårta tills i morgon också. Då kommer ju mina Sländ-vänner hit. Det ser jag fram emot sååå mycket!
Igår hade vi planeringsdag på jobbet. Skönt så här i början så man hinner sitta ner o prata lite. Nu vet jag lite mer hur de har tänkt med omorganisationen i huset. Det kan kanske bli bra när det får arbetas in. Rörigt i början dock. Två och två avdelningar ska samarbeta på ett helt nytt sätt. Positivt tror jag, det är mycket som känns gammaldags där. Något jag märker väldigt tydligt är hur förskonade vi har varit på Sländan från tjafs o gnabb. Vi var ju inte så många. Här är det sååå många viljor så det blir mycket diskussioner som tar onödig energi känner jag. Men man vänjer sig väl.
Hur ska jag orka städa idag tro?? Hade ju tänkt ta det värsta så det ser ok ut i morgon när jag får främmande, men min ork är inte riktigt sig lik idag.... Nåja, två Ipren till frukost och sen kan man kanske köra järnet? =)
Viskar tyst att det går fortfarande bra med viktnedgången.... säger inget högt för då spårar det väl ur...
Trevlig helg!

Inga kommentarer: