Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 12 juni 2016

Stora skrattardagen

Som vi har skrattat idag! Har ju varit hos Madde i helgen och idag blev allt bara så tokigt. Vi satt ute och solade och jag kom på att jag behövde tvätta bilen. Eftersom jag är så feg för allt så skulle jag göra det nu när jag hade syster med mig. Tryggt liksom... Så vi drog iväg, jag gick in på Statoil och betalade och gick ut igen. Det var kö så jag stängde av motorn och vi stod o väntade. Så blev det min tur och jag skulle köra in. Då vägrade bilen starta!! Jag testade säkert 7 gånger innan jag gav upp och vinkade fram nästa i kön att köra före. Hann fundera över hur jag  skulle ta mig hem till H-sand medan Madde ringde efter hjälp. En kompis till henne skulle komma. Jag testade flera gånger utan resultat. Vi väntade på kompisen och så sa jag till sist på skoj till Madde: "Nä nu är sista utvägen att göra som Tjorven o Saltkråkan när hon skulle ta mer tårta, får väl be helt enkelt!" Och så gjorde jag till rösten och tokade mig lite och sa: "Käre gud, kommer bilen att starta nu?" Och så svarade jag mig själv på samma sätt: "Ja, det gör den". Sen vred jag om nyckeln och bilen startade utan problem. Hahaha, då bröt vi ju ihop i en hysterisk skrattattack. Åkte en sväng innan nytt tvättförsök ifall det var nåt med batteriet. Tillbaka vid tvätten var vi överens om att vi INTE ville sitta kvar i bilen utan vara utanför under tvättprogramnet. Vi gjorde som det stod på skylten men det råkade ju bli fel ändå så det slutade ned att vi satt kvar i bilen motvilligt och skrattade som galningar åt vår egen dumhet. Tack o lov startade bilen sedan. Det sjukaste av allt var att jag drömde natten till igår att den inte startade, precis samma som det blev idag och det hade jag dessutom berättat för Madde igår att jag drömt. Konstigt med sanndrömmar tycker jag! Frågan kvarstår ju dock nu vad som är fel med bilen? Gick felfritt hem i alla fall som tur var. Har varit ut o testat starta den flera gånger också och den fungerar...? Orkar inte med fel på bilen nu!
Nåja, även om det är tråkigt med krånglande bilar blev hela denna biltvättshistoria galet rolig!
Tok i biltvätten....


Inga kommentarer: