Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 13 juni 2016

Det är skillnad på dagar och dagar

Till skillnad mot igår har denna dag känts  stressig och allmänt jobbig plus att jag haft magknip halva dagen. I slutet av dagen ringde Theas kompis pappa och sa att han var med tjejerna på veterinärkliniken! Thea hade tydligen hittat en övergiven nyfödd kattunge nere vid bäcken som behövde hjälp. Självklart ville hon att vi skulle ta hand om den och blev besviken över mitt nej även fast hon förstod. Vi lade på och efter en stund hade hon ringt igen och pratat in på min telefonsvarare att veterinärkliniken hade hittat ett hem till kattungen i Lövvik och att hon skulle komma hem till klassfesten... KLASSFESTEN!!! Den hade jag totalt glömt bort! Då var klockan efter fyra och klassfesten skulle starta halv sex med grillning på Sälsten. Shiiit! Skynda till affären efter jobbet och väl där hade jag glömt VISA-kortet på jobbet och hade såklart inget passerkort så jag kom inte in där... Ringde Erik, åkte och lånade pengar av honom, tillbaka på Willys med andan i halsen och handlade korv till grillningen och hem för att skjutsa Thea till klassfesten. Ingen Thea hemma... Men just då ringde hon... "Vi är  på klassfesten nu och Miras mamma och pappa har handlat korv till mig med så allt är ordnat!"
Alltså den känslan... Hade kunnat krama Miras föräldrar i det ögonblicket. Guld värt för en stressad, glömsk och trött mamma med magknip! Så allt slutade lyckligt. Katten fick ett hem, Thea hann till klassfesten i tid och blev inte utan korv heller... Tackade Miras snälla pappa i telefonen, men han förstod nog inte HUR tacksam jag verkligen var. 
Plus att tjejerna med lite hjälp räddade livet på en liten katt. 
Nu börjar jag pusta ut lite efter all stress och jag tror även att magknipen är lite bättre. I morgon är det skolavslutning, det blir nog en fin dag.
Tur att det finns olika dagar.


Inga kommentarer: