Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 16 juni 2016

Ordningsmänniskan har felat!

Jag är väldigt ordningssam med att betala räkningar och sånt- alltid samma dag som lönen kommer. Det gjorde jag i maj också. Prydligt o fint skriver jag på fakturan när den är betald så jag vet att det är gjort. (Sparar dom dock inga långa perioder). Idag fick jag ett brev från CSN- en påminnelse att jag inte har betalat maj-räkningen! Jag fattade noll, letade fram räkningen där jag mycket riktigt skrivit att den är betald... Kollade kontot... Och DE HAR RÄTT! Jag har missat att betala den tydligen! HUR är det möjligt?!? Och som om det inte är nog surt att betala DUBBEL csn-räkning i slutet av juni har de dessutom lagt på en påminnelseavgift på 450 KRONOR!!! Om det åtminstone hade varit en annan räkning jag hade missat!!! Det straffar sig enormt att missa en csn-räkning tydligen!!! FY FASEN vad jag är arg och less på mig själv just nu. Det klantigaste jag gjort på länge. 
Och så tycker jag faktiskt att man kan få en normal påminnelse först innan de fläskar på med 450 kr till! Usch för csn!
Morr morr morr.
 

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag ska berätta en liten historia som kanske far dig att ma lite battre... For tre ar sedan skulle vi aka pa semester till Disneyland, nagot vi hade sparat till lange. Flygplatsen har i Regina ar ratt liten, sa vi akte dit en timme innan flyget. Nar vi checkade in var tanten i incheckning jatte snorkig och sa att vi borde varit dar for en halvtimme sen. Hon huffade och puffade och pratade pa walkie talkien att de skulle vanta pa vara vaskor. Sen nar hon scannade vara pass, visade det sig att jag masta ha ett EFTA visa (nagot Kanadensare inte behöver, och eftersom jag har uppehållstillstånd trodde jag inte att jag behövde det heller. Men tydligen gjorde jag det eftersom jag fortfarande ar svensk medborgare). Det tar typ 5-10 minuter att fa visat online, och jag gjorde det pa telefonen framfor henne. Nar jag var klar hade planet inte ens borjat boardat, men tanten vagrade checka in oss for att det var 'for sent'. Vi masta boka om vara biljetter till tre timmar senare vilket kostade 500 dollar (3000 kr) i omboknings avgift!!! Guuud vad irriterande! Och jag kande mig sa klart jatteskyldig for om jag bara hade kollat upp det innan hade vi sparat de pengarna. Men det ar inte vart att halla i sanna skuld kanslor sa jag fokuserar pa hur trevlig resan var EFTER den biten! :)

Catarina sa...

Men usch vilken otur! Och vilken otrevlig tant! Såna ska inte ha serviceyrken!