Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 3 januari 2017

Snö, vikarie och nya grannar!

Det snöar visst ute, så dags nu? Nåja... Bara att stå ut antar jag! 
Mina grannar som flyttade in för bara ett år sedan har köpt hus och flyttat till min stora sorg då de var världens bästa grannar/finaste människor. Nu har ett äldre par flyttat in precis i dagarna och de kom nyss och plingade på och presenterade sig och jag fick en sån positiv känsla av dom också, de verkade hur gulliga som helst! Vilken tur vi har. Skulle vara jobbigt om nån suris skulle bo vägg i vägg. Så det känns bra.
I morse ringde dom från jobbet, de behöver vikarie i morgon, så i morgon är jag lärare i svenska på mitt gamla jobb, min tredje arbetslösa dag. Jag var ner och hälsade på dom idag igen och förberedde mig lite för i morgon. Lite pirrigt är det alltid med undervisning tycker jag.
Men kul ändå, och bra att få jobba så klart. Skrev in mig på arbetsförmedlingen via nätet igår och fick en bokad tid på måndag. Känns konstigt. Men det känns fortfarande väldigt tillfälligt och jag hoppas innerligt att det snart löser sig på riktigt med något. Jag tror fortfarande det. 

Inga kommentarer: