Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

torsdag 5 januari 2017

- 24,1 i skrivandets stund...

Ja, det är rätt kallt ute idag kan man säga! Jag har vägrat gå utanför dörren och har tack och lov inte haft några måsten så jag varit tvungen heller.
Det ska bli mildare i morgon som tur är. Jag har inte gjort nåt vettigt idag. Soffan, börjat kolla på säsong 2 av Gåsmamman, sen fick jag så ont i ögonen så jag fick ge upp för idag. Tror det är dags att kolla synen såhär på äldre dagar...;-) Ska göra det när jag blir rik nån gång!😉
Nästa helg kommer Madde, åh vad jag ser fram emot det, känns så länge sen. Behöver en sån skratthelg nu känner jag! 
I morgon fm ska jag få fikabesök av en deltagare från jobbet, det ska bli kul, ser fram emot att träffa henne!
I förrgår fick jag förresten mig en överraskning då jag fick Tidningen Nära adresserad med mitt namn i brevlådan! Jag fattade ingenting, jag har aldrig prenumererat på den och hade inte beställt nån prenumeration nu heller. Nog för att jag tycker mycket om den tidningen eftersom den handlar om mina starkaste intressen men är alldeles för snål för att unna mig sån lyx.
Blev så nyfiken så jag ringde till Nära idag och frågade varför jag fått den men de hade ingen information att komma med. "Det kanske är nån kompis som beställt åt dig?" var vad dom sa. Hm...🤔Det finns nog bara en tänkbar som skulle göra nåt sånt- Monika, min kära vän och kvinnan av överraskningar! Så jag skrev helt enkelt och frågade henne och fick bingo direkt. Det var hon som hade fixat några nummer åt mig! Tack min fina vän, vilken trevlig gest! Så nu ska jag krypa ner i sängen och läsa den tänkte jag. Det kallar jag vardagslyx.


Inga kommentarer: