Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

tisdag 31 januari 2017

Sjuk och förbereder mig

Är hemma och jätteförkyld dag 2. Friskar upp minnet lite genom att skumma igenom läroplanen och läsa på Skolverket vad som är uppdaterat sen jag jobbade i förskolan sist.
Jag vet att jag trodde att jag aldrig skulle gå tillbaka men saker förändras och nu känner jag mig redo att testa igen och har en positiv inställning. Jag kanske rent av tycker att det är roligt igen! Jag vet inte förrän jag har försökt. Det har trots allt gått mer än 2,5 (närmare 3) år sedan jag lämnade förskolans värld. Mycket har hänt, främst med mig själv, men jag tycker det verkar som det hänt en del i förskolan också, jag får uppfattningen om  att barngruppernas storlek har minskat på många ställen tex och det är ju en stor fördel! Och säkert har det hänt en massa annat på så pass lång tid också. Jag känner mig i alla fall redo att testa, skulle det inte funka i framtiden så har jag lärt mig att ingenting är omöjligt. I morgon ska jag skriva på anställningsavtal, osäkert ännu om jag börjar redan denna vecka eller nästa. Hur som helst känner jag mig positiv. Allt sker av en anledning. I'm back! 😀

Inga kommentarer: