Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

måndag 25 juli 2016

Toppenhelg och jobb

I helgen var jag i Sundsvall igen. Den här gången bodde vi i en stuga på campingen. Solen visade sig från sin bästa sida denna sista helg innan jobbstart. Vi åt syrisk kebab som var fantastiskt gott, tillagade av vår kollega Fadi som också var med, tycker det är så roligt att man är så kompis med arbetskamraterna att man umgås på fritiden också! Vi var tillsammans med samma människor som när vi var där i midsommar. Hade supertrevligt och på kvällen/natten satt vi runt elden ända tills vi gick och lade oss. På söndag visade Gunilla oss runt på Alnön, superfint var det. Ytterligare en härlig helg till ända. Och idag började jag jobba igen. Självklart önskar jag att jag hade haft längre ledighet eftersom det är fantastiskt väder ute, men det känns ändå helt okej! Jag hade min härliga Kreta-vecka i maj och nu tre underbara veckor som varit roliga på alla vis. Så jag känner mig nöjd och belåten.
I det här vita huset vistas jag på dagarna. När jag gick på högskolan (för ungefär hundra år sedan) hade jag vissa ämnen i det huset, drama bland annat. Nu har högskolan flyttat ut och Folkuniversitetet flyttat in. Det är ett mycket fint hus.



2 kommentarer:

Christina sa...

Härligt att du är nöjd med ledigheten, lättare att börja jobba då. Att du dessutom har så härliga arbetskamrater gör inte saken sämre!!!

Catarina sa...

Kan bara hålla med! :-D