Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 20 juli 2016

Strålande sol, getingstick (!?) och bingovinst!

En underbar solig sommardag! Jag, Thea o Melanie åkte ut till Smitingen efter frukost. På väg dit när jag satt och körde stack det plötsligt till på sidan mot ryggen  precis vid behåbandet. Det gjorde gaalet ont så jag nästan skrek och försökte känna med handen vad det var samtidigt som jag körde bil. Då stack det till likadant fast längre ner. Såg inget och hörde inget, ändå är jag mer eller mindre säker på att det måste ha varit en geting?! Vad annars kan göra SÅ ont?!? Bromsbett vet jag hur det känns och det var det inte. När vi väl var framme fick Thea titta och hon sa att det var som en prick (ett "hål sa hon till o med!) och att det var alldeles rött o svullet runt om på båda ställena. Det gjorde riktigt ont länge, och det är fortfarande nu på sena kvällen ömt och rött. Skumt att vi inte såg vad som bet, men superont gjorde det!
När vi solat ett tag kom även Lottis och gjorde oss sällskap, blev en heldag på stranden, såå skönt!
På kvällen följde jag Anneli, Henke o Niklas på bilbingo och jag hade sån tur att jag vann 800 kr! SÅ himla roligt!
En lustig sak med det var att i morse när jag drog mitt änglakort (som jag ju sysslar med väldigt ofta) så drog jag ett kort för idag som stod bland annat för "Oväntad ekonomisk lyckträff". När jag fick det kortet tänkte jag att jag kanske skulle vinna på bingon. Jag borde nog bli en riktig spåkvinna jag! ;-)





4 kommentarer:

Cecilia sa...

Men har ni 200 kr sedlar nu!? :0

Catarina sa...

Japp det har vi! De är ganska nya! :-) Vi ska så småningom även få Två-kronor, vad nu det ska vara nödvändigt för? :-D

Fangoria sa...

Grattis till vinsten! 😊 Ja getingarna verkar vara väldigt på och överallt just nu, jättejobbiga!

Catarina sa...

Tack! :-D
Ja de är riktigt ettriga! :-/