Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

fredag 1 januari 2016

Välkommen 2016

Så har då även nyårsafton passerat och ett nytt år ligger framför oss. Jag undrar så vad det året kommer att erbjuda?!? 
2015 har för min egen del mest handlat om förändring, främst när det gäller jobb, men det i sin tur har lett till förändringar även hos mig själv. 
Att äntligen få släppa förskolan, där jag känt att jag inte passat in under många år, är det bästa jag gjort. Så tacksam att jag till slut fick möjligheten. Att få ett nytt jobb är även det en utmaning. Det var en period av stress och frustration men det ligger bakom mig nu. Jag har landat och det känns helt rätt. Inte nog med att jag har världens bästa kollegor, arbetet i sig ger mig sån glädje också. Människorna jag träffar på dagarna, det är kärlek det! Jag skrattar och är glad på jobbet varje dag. Trots att mina arbetsdagar är tidsmässigt längre än i förskolan så känns de betydligt kortare, inte en dag har känts lång. Jag är en mycket piggare och framför allt gladare person än tidigare.
Ja fokuset har verkligen legat på jobbet detta år, jag har lärt mig massor.
En annan positiv händelse med detta år är att jag hittat nya vänner med samma intresse som jag (det mediala, övernaturligt osv), något jag saknat länge eftersom mina vanliga kompisar inte delar det intresset med mig. Det är också tack vare jobbet eftersom det är en kollega som dragit med mig. Glad och tacksam för det.
Det har egentligen inte hänt så mycket det gångna året, men det som hänt har varit stort och betydelsefullt för mig.
Jag tror att 2016 blir ett bra år.
Nyårsafton firade jag hos Ann och Mats och med flera av deras vänner. Riktigt roligt hade vi och idag mår jag som jag förtjänar med betong-hjälm på huvet...;-)
Gott nytt 2016 önskar jag er!

Inga kommentarer: