Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

onsdag 6 januari 2016

Hjälp!

Idag började jag grina när jag ställde mig på vågen. På riktigt. Bara sedan i somras har jag gått upp 14 kg. Så sjukt. Så här har det varit hela mitt vuxna liv. Extrema pendlingar. Orkar inte med detta mer. Klarar inte att hitta någon balans på egen  hand. Och jag mår SÅÅ dåligt över att känna mig så här fet och ful. Nu har jag sökt hjälp. Har precis mailat vårdcentralen att jag behöver HJÄLP. Hoppas dom svarar snabbt. 
Hela mitt liv har kretsat runt viktväktarna, viktklubb, lchf, GI, må bra, cambrigde, Naturdiet, Nutrilett, 5:2, och ja.... Säg vad jag INTE provat?!? 
Jag vet inte hur jag ska få nån ordning på det här? Kanske jag behöver KBT-behandling, en magsäcksoperation eller gud vet vad?!? Det får en doktor avgöra. Men nånting radikalt måste ske. Jag vill inte få diabetes eller andra sjukdomar. Nu är det nog.
Så där ja. Nu har jag fått ur mig det.
2016, nu jäklar ska det bli en förändring. Vill inte vara en jojo mer.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

*Kramar*

Cattis sa...

Tack Cecilia! :-)

Linda sa...

Strular visst när jag kommenterar från mobilen, testar från datorn istället. Har du kollat sköldkörteln? Har nått svagt minne att du nämnt det, men det kanske kan vara värt en koll igen? Den kan ju verkligen ställa till det åt båda hållen. Och be dem göra en fullständig koll och inte bara TSH, utan även T3, T4 och antikroppar. Jag har ju underfunktion av sköldkörteln sedan 2005 (säkert innan det också men det var då diagnosen sattes) och jag har haft SKITSVÅRT att gå ned i vikt. Gått ned och så vips upp. Men sedan jag började med medicinen för sköldkörteln har vikten legat hyfsat still, men varit överviktig. Sedan fick sköldkörteln nå tok för sig och värdena blev plötsligt tokiga och jag gick ned ca 16 kg på ett halvår. Och nu när värdena ligger mer stabilt så ligger också vikten stabilt. Så ett tips är att kolla upp den lilla med ack så viktiga kroppsdelen :-) Blev långt detta :) Kram

Cattis sa...

Tack för tips. Har kollat för nåt år sedan men kanske värt att kollas igen. Väntar på kontakt fr vårdcentralen nu. Hoppas det är bättre med dig efter alla krämpor! Kram!