Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

söndag 4 oktober 2009

Rensat inomhus i höstrusket...

Fyy nu är det verkligen höst! Krattade löv igår så jag fick en blåsa i handen... orkade inte kratta klart, men det gjorde Patric idag.
Idag har jag städat och rensat uppe i klädkammaren. Herre jösses vad mycket plats det blev helt plötsligt!!! 6 kassar proppfulla med gamla urvuxna kläder efter barnen...helt plötlsligt ekar det nästan där inne!!! Mitt på dagen bjöd Patric mig och Thea på Kina-restaurang! Det var inte igår man åt där, så det var väääldigt gott med fyra små rätter och friterade bananer med glass! Mums. Inte LCHF jag vet, ska ta itu med det igen från i morgon, hela helgen har varit slarv, slarv, slarv...fy skäms på mig!
Usch, jag ryser när jag tänker på att det är måndag i morgon igen, vart tar helgerna vägen?? Poff säger det bra så är det ny vecka igen. Och det känns inte bra i magen när jag ska dit, fattar inte varför jag inte kan lära mig att trivas där...nåja... Har i alla fall packat en stooor kartong med gamla gardiner o dukar som jag ska ta med mig som barnen kan ha och klippa i, det finns ju inget för dom att göra där känns det som! Ska ta dit Theas gamla utdragssäng också som de kan ha o leka i, men det får bli på tisdag, det är väl bäst att jag förvarnar dom först kanske? Det finns massor av saker jag skulle vilja förändra där, men man kan ju inte gå för snabbt fram som ny, då blir man inte poppis antar jag.
Nu längtar jag tills jag får krypa ner under mitt varma gosiga täcke, åååh vad skönt det ska bli. Kanske till och med ska lägga mig på spikmattan en stund, det kan behövas efter dagens bravader... sen SOOOOOOOOOOOOOVA, men än så länge är kl bara halv åtta... Jag tror jag har nån skada som längtar tills jag kan gå och lägga mig...haha.... Blir väl några sidor i Glasfåglarna igen, har snart läst ut den, den var faktiskt riktigt bra för att vara en sån "jobb-bok". Lättläst och bra.
Adjöken.

Inga kommentarer: