Om mig

Välkommen till min alldeles egna sida! Här skriver jag om vardagen i mitt liv. Ibland händer det mycket, ibland inget... Jag skriver det jag känner för, och du väljer om du vill läsa.

lördag 17 oktober 2009

Lördag morgon

Jaha, vart tar tiden vägen?? Det blir alltför sällan jag skriver här nu känner jag... Det är lördag morgon och solen skiner ute, jag och Thea ska snart ta en promenad ner på stan. I förrgår var jag till frissan. Lika nöjd som vanligt. Klippte mig som sist fast ännu kortare bak i nacken. Såå skönt! Hon är sååå bra Lina, hårfrissan. Det jag gillar bäst med henne är att hon är helt ärlig. Om man kommer med ett förslag som hon inte tycker att man passar i så säger hon det och kommer med ett annat förslag. Hon har tex sagt att jag bör behålla längden på håret fram eftersom jag har sånt runt ansikte och inte passar i kort. Jag gillar det. Det finns ju dom som mjäkar med och gör hur som helst bara för att få klippa. Kul. I veckan pratade jag med Bosse om tjänsten som ev ska bli ledig på Gånsvik. Han sa att han redan hade pratat med både Gunnel och hon som är rektor på Gånsviksområdet om det och de hade sagt att de skulle ha det i åtanke eftersom vi som är "övertaliga" måste prioriteras. Och det är ju jag eftersom det här på Grönbacken är bara en "tillfällig" placering på ca ett år, sen vet de ju inte var de ska göra av mig. Så mitt hopp tändes ytterligare! Det är min dröm att få den tjänsten! Nära, i samma hus som Thea fast en annan avdelning, och på en avdelning där det jobbar jättebra personal! HOPPAS!!!! Fast som sagt så har inte tjänsten ens kommit ut ännu.... så vi får se. Är i alla fall glad att Bosse hade tagit det på allvar och framfört mina önskemål! För övrigt rullar det på. Vissa dagar känns det som att jag är en millimeter från en kollaps. Jag har ingen ORK sen jag började på detta skit-schema. Är helt slut och orkar ingenting när jag kommer hem. Jobbigt. Ser dock fram emot om två veckor när syster Madde kommer och vi ska på Ladies night i Timrå. Ser även fram emot i mitten av november när jag och patric o Thea ska åka o hälsa på Monika o Erik i Sandviken. Kul! Börjar längta hem också, måste nog boka in nåt tag framöver... Morfar ligger på sjukhus nu. Han är virrigare än virrigast och har ramlat flera gånger... Det måste vara jobbigt att bli så gammal. Han fyller 88 i december.... Nä nu ska jag ta mig en dusch och sen gå på stan... måste köpa en ny ögonbrynspenna....jätteviktigt! =) Om jag inte jobbade med det jag gör så skulle jag nog jobba med hud och makeup. Jag tycker att det är SÅÅÅ kul. Ett intresse som blir starkare och starkare för varje år.... (Kanske för att det börjar komma små små rynkor som måste döljas...?) Eller så är det min lilla konstnärliga ådra som tar sig uttryck på ett nytt sätt? Haha.... Nä, men kul är det i alla fall! Adjöken för idag.

1 kommentar:

Madde sa...

Ja visst skulle det vara kul att jobba med nån man verkligen tycker är KUL!? du har ju större förutsättningar för det oxå som bor i en stad!
Fundera på det om det inte löser sig med jobbet vettja! ;) Du skulle passa inom det yrket!